Pelsrobben:-)))))) - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu Pelsrobben:-)))))) - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu

Pelsrobben:-))))))

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 Maart 2014 | Nederland, Zoetermeer

Zaterdag 1 maart

6:30 uur vertrekken we voor een lange reis van 570 kilometer. T is zo koud dat de vorst over de velden ligt. Het ziet er grijs uit, tot het ineens weer blauw is. We rijden door een weids landschap met glooiende zachte heuvels. Lunch hebben we bij de pels robben. Super, er zijn veel kleintjes. Ik zou hier uren kunnen blijven kijken.
De zee is ruw en levert mooie plaatjes van opspattende golven op.
Het is inderdaad zo dat het zuidereiland mooier is. Toch heeft het noorder eiland zijn charmes. Zo is Wellington een heel vriendelijk ogende grote stad.
We rijden langs de zee, mooi blauw met hoge golven.
Een kleine stop bij een jade fabriek en dan het laatste stuk rijden. Rond 18:15 uur zien we sneeuw!! De Franz Jozef gletscher. De gletschers smelten ook hier in hoog tempo. Het is rond 18:50 uur als we in fox glacier aankomen. Om 19:15 uur zitten we in de zon aan een kop soep. Wat wil een mens nog meer.

Theo, super leuk om je dagelijkse reacties te lezen. Deze reis is inderdaad een onvergetelijke ervaring. Ik rol van het ene wauw moment in het andere. Ik heb mijn neef en nichten beloofd dat ik over twee jaar terug kom. We moeten nog heel veel bijkletsen en ik wil wat meer op mijn gemak van dit mooie land met zijn vriendelijke mensen genieten. Soms voel ik me een Japanner, die uit de bus wordt gezet voor een foto moment en dan weer verder moet.

  • 01 Maart 2014 - 09:59

    Annemarie :

    Hoi Carla,

    Geweldig dat je geniet. Je hebt daar inderdaad tijd te kort om al je ogen uit te kijken. Ik ben vreselijk benieuwd naar al je foto's! Jammer dat het niet lukt om ze te plaatsen dat maakt het verhaal nog zoveel leuker. Elke dag kijken we of je een verhaal hebt geschreven en genieten we mee. Elke keer lezen we dingen die jij hebt gedaan en wij twee jaar terug. Zo kunnen we zelf ook nog nagenieten. Geniet zelf nog maar even verder maar dat gaat wel lukken denk ik.
    Groetjes uit Delft
    Jack en Annemarie
    Ps. het werk aan Delft gaat gewoon door dus daar hoef je voorlopig echt nog niet voor terug te komen! Geniet vooral nog lang....
    Oh ja en een tip... De helihike bij foxglacier moet geweldig zijn!

  • 02 Maart 2014 - 10:42

    Theo Dykhuizen:

    Carla,
    Deze dag ben je dus langs Cape Foulwind gekoment. Mooi hè, die pelsrobben kolonie? Het fantastische van Nieuw Zeeland is, dat je iedere dag weer nieuwe indrukken opdoet. Je hebt inderdaad een fliinke ruk gemaakt, 570 km. Wat ik mij afvroeg of je nog langs de Pancake Rocks bent gekomen. Dat heeft in ieder geval op de route gelegen, die jullie nu hebben gevolgd. Het kan natuurlijk, dat de tijd het niet toeliet en dat het daarom niet mogelijk was even een stop te maken. En dan nu Frans Jozef Glacier. Ik ben benieuwd naar het volgende verslag. Groeten, Theo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carla

24 daagde rondreis door Zuid Afrika

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 25917

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 13 Oktober 2018

Rondreis Zuid Afrika

03 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis West Amerika

13 Februari 2014 - 12 Maart 2014

28 daagse groepsrondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: