Sneeeeeeeuw - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu Sneeeeeeeuw - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu

Sneeeeeeeuw

Blijf op de hoogte en volg Carla

02 Maart 2014 | Nederland, Zoetermeer

Best spannend! Gaan we met de heli naar de gletschers vliegen of niet? Het weer ziet er somber uit en het heeft geregend! We hebben mazzel, we gaan vliegen, maar naar twee ipv drie gletschers. Niemand van ons maalt daarom. We vliegen vanuit super groene bergen naar een wondermooi wit landschap. Eerlijk gezegd vind ik die laaghangende wolken wel wat hebben, doen jet goed op de foto:-)))
Op de gletscher hebben we een stop. We mogen op ons gemak foto s maken. SUPER. Het is goed te zien hoe de gletschers smelten.
Beneden aangekomen regent het. Optioneel is een wandeling, maar "gewoon" even rust om me heen trekt me meer:-))). Foto s kijken en verwerken wat ik allemaal gezien heb. Met een kopje chocolademelk lukt dat best.
En zo regent de middag heerlijk weg. Sinds onze aankomst hadden we alleen maar mooi weer gehad. Het moest er een keer van komen:-)))
Een makkelijke maaltijd maakt de dag af. Morgen reizen we af naar Queenstown. Kunnen we shoppen!!!!!

• 02 Maart 2014 - 07:34

Myra:

Gaaf he gletsjers! Ik heb ze gezien in Alaska, ben benieuwd of ze op elkaar lijken!
    Regen kan soms heerlijk zijn!dwingt je tot rust en bezinning.... Goh, shoppen.... Da's toch niks voor jou?????

• 02 Maart 2014 - 10:53

Theo Dykhuizen:

Carla,
    Je verslag komt mij zeer bekend voor. Ook wij hadden drie jaar geleden alleen maar regen. Wist je trouwens dat FJG een van de plaatsen op aarde is, waar jaarlijks de meeste neerslag valt (ik meen zo'n 5500 mm)? En maar wachten op een mogelijkheid om met de heli richting gletsjers te gaan. Uiteindelijk lukte dat ook niet vanuit FJG, maar wel vanuit Fox Glacier. Dat is heel wonderlijk, want je vliegt nl over hetzelfde gebied. In ieder geval haal je, net zoals wij, het maximale uit je reis. Uit je verslag blijkt wel, dat ook jij het een fantastische belevenis vond. Als je daar bovenop die gletsjer staat met die heli, dan is dat zeer indrukwekkend en voel je jezelf heel erg klein. Nou, die ervaring heb je ook weer in je rugzak. Op naar het volgend avontuur en hopelijk mooi weer!! Gr. Theo

• 03 Maart 2014 - 10:19

Annemarie :

Oh ik ben stinkend jaloers....en blij dat het bij jou wel is gelukt...wij hebben een hele dag gewacht in de. Regen...zelfs in de heli gezeten en toen vloog hij niet! Ben dus reuze benieuwd naar de foto's! Veel plezier in Queenstown... Vergeet de fergburger niet???kan je Knoester jaloers maken hihi