JARIG - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Carla - WaarBenJij.nu JARIG - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Carla - WaarBenJij.nu

JARIG

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

Je hoeft geen fan van Gerard Joling te zijn, maar ik zing altijd hardop, en vooral vals, mee met zijn lied:"Ik leef mijn droom". Zeker op deze dag, jarig en in dit wondermooie land. Werkelijk een droomvakantie. Een mooi cadeau deze vakantie is de ontmoeting met mijn nichten, Irma en Kim en neef Menno. Nooit gezien en het voelde zo vertrouwd. Ook emotioneel. Er was zoveel te vertellen. Ik was zo benieuwd of zij "ongeduldig" als familietrek herkenden:-)). Het is namelijk een gegeven van de Gm kant. Waarschijnlijk heb ik het voor alle vijf meegekregen:-))). Zij hebben het nl niet.
De ontmoetingen zijn te kort. Ik ga zeker terug.
Ook zijn er deze vakantie momenten geweest dat er een moment van verdriet was. Het overlijden van Margo, denken aan diegenen die ernstig ziek zijn, het missen van mijn moeder. Gelukkig waren er mensen in mijn omgeving die dit herkenden en ook hun verhaal vertelden. Daarna was er vaak een biertje om te toasten op het leven en de eeuwige kuisheid. Hoe heerlijk is het om onbekommerd te kunnen lachen na een serieus gesprek.
Er is om 6:30 uur al een klein feestje, een stukje taart met 51 er op, kadootjes, jus d orange en een gezongen lang zal ze leven. Van de groep krijg ik een glazen kiwi en kaart. De rest van de dag moet ik met een ballon "jarig" lopen!! S middags volgt een excursie naar de Nuggent Point. Wie krijgt er nou spelende zeehondjes op haar verjaardag? Ik dus. Wat een feestje. Ze zitten overal op de rotsen bij de zee. Het kost flink inzoomen, dan zie je ze op de foto. SUPER!! Dit zuidelijke stuk New Zealand lijkt enorm op Schotland. Naast vele Maori woorden zien we ook veel Schotse namen. Bij een meertje krijgen we een ere groet van drie lepelaars! Zij vliegen een stuk met onze bus op. Er volgt een stop bij grotten die bij laag water in te lopen zijn. Bij het strand aangekomen, vind ik het mooi geweest, terug is nog een klimmetje! De klapper van de dag is een wandeling naar de zeeleeuwen. We krijgen een aantal opdrachten, sowieso 10 meter uit de buurt blijven!! Als we er eentje zien, wordt er door iedereen snel afgedrukt, tot dat er beweging in de zeeleeuw komt. Zij kunnen een behoorlijke snelheid halen. Ik wist niet dat ik het in me had, maar hardlopen gaat best nog!! Toch lukt het om wat foto s te maken!!
De avond met z'n zessen wordt afgesloten met een overheerlijk gekookte maaltijd. Nardy en Wendy maken super nasi. Karin en ik hebben een toetjes bedacht:-)) Mierzoet. Daarna is er nog een klein feestje en na paradise by the dashboard lights is het echt tijd om te gaan slapen! Ik heb echt een super dag gehad!
In de loop van de dag volgen de ingezongen liedjes via whats app, de gewone apps, felicitaties op Facebook en sms'en. Bedankt hiervoor. Jarig zijn is leuk!! Ach .... en 51... Het is maar een getal:-))).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaka Point

Carla

24 daagde rondreis door Zuid Afrika

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 25871

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 13 Oktober 2018

Rondreis Zuid Afrika

03 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis West Amerika

13 Februari 2014 - 12 Maart 2014

28 daagse groepsrondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: