Pinguïns!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Carla - WaarBenJij.nu Pinguïns!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Carla - WaarBenJij.nu

Pinguïns!!!

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Onder de douche met zicht op zee en zonsopgang. Je zou toch willen blijven douchen. Maar er zijn er nog twee in het huisje die ook willen douchen:-))). We ontbijten met z'n zessen, ons bordje is feestelijk versierd door Inge. Wie wil er geen chocolade bij het ontbijt? Vandaag hoeven we pas om 9 uur te vertrekken, best relaxt. De reis gaat naar Dunedin. Het eind komt in zicht.
Rond 10:30 uur zien we Dunedin. Dit is weer een echte stad, meer verkeer en meer huizen:-))). Eerst naar een pinguïn reservaat. Er is een soort van ziekenhuis voor pinguins. Veel beestjes zijn ziek. We zien er vijf pinguïns, ik word er zo blij van, en veel te gekke zeehonden. Qua poseren doen ze niet onder voor Doutzen Kroes. Super foto s. Daarna volgt een bezoek aan een albatros observatie post. Helaas die hebben er geen zin in. Wel indrukwekkend de levensloop van deze vogels. En dan....... in de winkelstraat van dunedin is een Starbucks. Samen met Inge drink ik er een caramel macciato. Terug in het hotel picknicken we met wat toastjes. Top zaterdagavond!!
Het is weer langzamerhand wennen aan de stad, morgen reizen we naar christchurch, de laatste stad voor de terugvlucht.

• 08 Maart 2014 - 08:43

Jeannette:

Hallo Carla, je gaat alweer richting huis, snel zeg . Zeker jammer dat het voorbij is, wat en leuke verslagen heb je gemaakt. We konden meegenieten en je hebt de zon hierheen gestuurd ook niet verkeerd als je thuis komt en de zon schijnt. Ben je gewend toch!.
    Maak er nog en paar mooie dagen van, tot snel.
    Groetjes en sterkte met de teurgreis.
    Jeannette

• 08 Maart 2014 - 09:17

Theo Dykhuizen:

Carla,
    Zo te lezen in het vorige verslag heb je een super verjaardag gehad, met alles erop en eraan. Gezellige mensen om je heen, een van de eerste vereisten. en een prachtige omgeving in dat mooie land, waar jij toch maar mooi zit. En dat laatste is niet voor iedereen weggelegd. De cadeaus volgden elkaar op in de vorm van taart etc. en zeehonden, zeeleeuwen, het royal albatros centre en pinguïns. En nu zit je dan in Dunedin met dat prachtige stationsgebouw en Starbucks. En dan richting Christchurch, waar drie jaar geleden die verschrikkelijke aardbeving was (wij zaten toen net in het boemeltreintje Taieri Gorge Railway in Dunedin en hadden niets van de beving gemerkt). Hopelijk is de stad alweer een beetje opgeknapt en zie je er niet veel meer van. Nou, geniet nog maar volop van deze laatste dagen! Groeten, Theo.

• 08 Maart 2014 - 20:09

Annemarie :

Dag Carla ,

Hebben ze je ook verteld dat die geeloogpinguins heel zeldzaam zijn? Zo zeldzaam dat wij ze overal gezien hebben ook bij nuggetpoint.
    Ben je ook bij de mouraki bolders geweest?
    Ik weet dat je vanuit Christchurch naar kaikoura gaat om met dolfijnen te zwemmen. Geniet er van dat is echt onwijs leuk. Des te gekker jij doet des te meer er naar je toe komen. Vergeet geen reistabletje te nemen tegen zeeziekte. Zelfs degene die nooit ziek zijn keken groen.
    Veel plezier en Gr. Van ons