Een lange zit - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Carla - WaarBenJij.nu Een lange zit - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Carla - WaarBenJij.nu

Een lange zit

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 September 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

De eerste dag Zoetermeer - Los Angeles

Zoetermeer naar Leiden met de hulp van Edwin. Leiden Schiphol met de hulp van de NS. Schiphol is altijd druk en altijd leuk, mensen kijken, wat wil ik nog meer.
De bedoeling van zo n groepsreis is dat je het label van de reisorganisatie aan je rugzak hangt, daar ben ik dan niet van. Maar bij de gate zit ik toch stiekum rugzakken te kijken, want ja met wie ga ik op reis? Al gauw zie ik er zes bij elkaar komen. Van een afstand ziet het er wel oké uit. In het vliegtuig zit ik naast twee groepsgenoten, super gezellige dames. De spanning, die er toch wel een beetje was, is nu wel weg.
Bij het opstijgen, horen we een harde knal, alsof er een band ontploft. Aangezien het vliegtuig niet gelijk omkeert, zal het wel meevallen. De captain legt ons later uit dat het een bliksem inslag was en dat dat bij een vliegtuig geen kwaad kan, alles was gereset, we kunnen beginnen aan onze vlucht van 10 uur en 21 minuten. Na 4 uur vliegen zien we naast ons het spoor van een ander vliegtuig, een kwartier laten halen we het in, we vliegen ongeveer op gelijke hoogte maar ver genoeg uit elkaar. De vlucht verloopt zonder turbulentie en ik heb zelfs een paar keer geslapen. Zo n lange vlucht gaat ook voorbij en voor je het weet vlieg je boven Los Angeles. 9 uur terug qua tijd en niet eens moe. De douane en paspoortcontrole gaat dit keer snel. Op de luchthaven wacht onze reisleider Jesse. Hij zorgt dat we bij het hotel komen. Onderweg zien we palmbomen en blauwe lucht, zoals het is in de film en op foto's. Zo vliegt de eerste dag voorbij. Morgen gaat het echte werk beginnen, rondleiding door DE filmstad. Het hotel is goed, ik heb een Belgisch kamergenootje, die zegt dat ze niet snurkt maar knort. Belgisch is gewoon een leuke taal

  • 04 September 2015 - 20:15

    Jack En Annemarie:

    Hoi hoi,
    Ook wij zijn aangekomen maar dan in Johannesburg met net zo'n lange vlucht maar met krijsende kinderen...kan je je voorstellen wat voor neiging ik had....
    Maar goed veel plezier in de filmstad. Walk of fame is best leuk... Kan je gelijk zien hoe klein die acteurs eigenlijk zijn althans hun handen en voeten...oh ja en je kan ook nog met Marilyn Monroe op de foto...

  • 05 September 2015 - 17:43

    Robert:

    Het eerste stukje zit erop, blikseminslag in een vliegtuig heb ik gelukkig nog niet meegemaakt, maar zo te lezen viel dat best mee....goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Carla

24 daagde rondreis door Zuid Afrika

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 25642

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 13 Oktober 2018

Rondreis Zuid Afrika

03 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis West Amerika

13 Februari 2014 - 12 Maart 2014

28 daagse groepsrondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: