Woensdag halve dag Krüger park - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu Woensdag halve dag Krüger park - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu

Woensdag halve dag Krüger park

Blijf op de hoogte en volg Carla

28 September 2018 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Halve dag Krüger park. Dit was een optionele excursie. Die het voor de derde keer om 4:45 uur opstaan meer dan waard was.
Er werd in de jeep wel gegrapt over giraffen en olifanten. Die hadden we nu toch wel genoeg op de foto.
Olifanten eten zo n 300 kilo en drinken zo n 150 liter per dag. Zij eten een boompje als ontbijt. Ze flapperen de oren om koel te blijven.
Giraffes bevallen staande en als het jong binnen twee uur niet op zn poten staat, laat mama het achter. Dan is het te zwak om te overleven.
Hyena s met kleintjes, hoe cute is dat. Tot dat we cheeta s spotten. Er zijn er 150 in het hele park en wij zijn de gelukkigen. Ze zijn wel snel weg, maar digitaal vast gelegd zijn ze. Zo gaaf om te zien.
We zien nog mooie vogels, gnoes, een leeuw die bij t water drinkt, een krokodil in t zonnetje, de konten van twee hippo s en baby zebra s.
Per ongeluk loop ik op de grens bij swaziland het mannen toilet in. Verbaasd kijk ik naar de doos met gele zakjes waar een banaan opstaat. En ik denk nog 1 tel, ze hebben hier vochtig toiletpapier. Tot ik zie dat het condooms zijn. Als ik buiten kom word ik uitgelachen omdat ik in t mannen toilet zat. Maar ook bij de dames liggen de gele zakjes. HIV is hier een serieus probleem.
We gaan Zuid Afrika uit en Swaziland wandelend in. Het is vandaag best warm:-). Door alle indrukken ben ik toe aan mn eigen bubbel:-). Muziek op mn oren. Even geen groep om me heen.

Woord voor vandaag: string is een holfloss.

  • 30 September 2018 - 12:10

    Marjolijn:

    Wat fantastisch dat jullie zo’n variatie aan dieren gegund is. En nog fotografisch kunnen vastleggen ook.

    En ik kijk nu alweer uit naar het woord van de dag van morgen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hluhluwe

Rondreis Zuid Afrika

24 daagde rondreis van Johannesburg naar Kaapstad

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2018

Kaapstad

10 Oktober 2018

Groeps moeheid

10 Oktober 2018

Township

08 Oktober 2018

Dagje wandelen

08 Oktober 2018

Lange reisdag 2
Carla

24 daagde rondreis door Zuid Afrika

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 25628

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 13 Oktober 2018

Rondreis Zuid Afrika

03 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis West Amerika

13 Februari 2014 - 12 Maart 2014

28 daagse groepsrondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: