Fietsen in Swaziland - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu Fietsen in Swaziland - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu

Fietsen in Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Carla

28 September 2018 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Na een heerlijke nacht diepe slaap zijn we om 6 uur net op tijd voor een mooie zonsopkomst. Geen gehaast deze morgen. We kunnen relaxt ontbijten.
Onderweg vertelt Riaan, onze reisleider, het 1 en ander.
De koning van swaziland heeft 14 vrouwen.
Royal residence is paleis van de vrouwen:-).
De vorige koning had 71 vrouwen en 220 kinderen. Wordt nog 24 uur bij zijn graf bewaakt. Er is geen max aan het aantal vrouwen.
Ik zie twee keer een verkeersfuik. Iets anders dan bij ons. Collega s staan hier met een machine geweer klaar.
We gaan fietsen, op ietwat instabiele mountainbikes. Maar helm op. En gaan. Tussen de antilopes, gnoes en wrattenzwijnen. De zebra s wil ik filmen maar filmen met je gsm en fietsen gaan niet samen. En sierlijk duik ik over t stuur. Gelukkig schaaf ik alleen mn rechterarm open. Loreine is maar wat blij dat ze mee terug mag:-) Belgen en fietsen:-). De wond wordt vakkundig verzorgd en we blijven relaxt koffie drinken. Gelukkig is er nog de foto waar ik op de fiets zit:-).
Het was wel bijzonder om zo tussen het wild te fietsen. Al was t nog geen kilometer.
Rond 15 uur rijden we terug naar onze accomodatie. Daar zijn we rond 16 uur.
Tijd voor een stukje me time.

Woord van de dag
Doggy bag is een prakkie zakkie

• 28 September 2018 - 15:05

Peter Tangelder:

Ligt t aan mij, maar ik zie helemaal geen foto’s !?!?