Lange reisdag 2 - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu Lange reisdag 2 - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu

Lange reisdag 2

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Keurboomstrand

Tot 10 uur hebben we deze ochtend tijd voor ons zelf. We lopen door Graaff Reinet. Drinken nog wat koffie en gaan richting tsitskimma (plek van het sprankelende water) park.
We rijden door de Vallei der Verlatenheid richting Willowmore. Hier is een lunchpauze.
Onderweg zien we apen. En een mega uitgestrekte natuur met bergen. In Willomore lunchen we bij Sophie s Choise. In een hele mooie tuin. Het ruikt er wel vreemd. De sandwiches smaken lekker tot Yvonne ontdekt dat we naast een stukje open riool zitten. Ik ben wel wat gewend maar dit is voor mij ook teveel. Ieuwww. We verkassen naar voor. Hierna rijden we door naar Avontuur. Waar we de berg niet op kunnen met onze bus:-)
Via de Langkloof rijden we door. De natuur blijft hier overweldigend.
We komen over de brug met het hoogste bungee jump platform. 216 meter. Als je springt heb je op de achtergrond de Indische Oceaan. Zo n 80 a 100 mensen durven dit per dag.
Langzamerhand zakken we af richting Cape Town, Kaapstad.
Het einde van de reis komt in zicht. Maar wat een verschrikkelijk mooi land. Ook veel armoede. Terwijl de mensen er het beste van maken. Dat heeft indruk op me gemaakt. Twee kleine mannetjes die gewoon je hand pakken omdat jij moe bent. Terwijl zij die berg op huppelen. Niets van je willen behalve een high five spelletje. Hoe eenvoudig is het leven.