Keep calm en ga kamperen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Carla - WaarBenJij.nu Keep calm en ga kamperen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Carla - WaarBenJij.nu

Keep calm en ga kamperen

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 September 2015 | Verenigde Staten, Page



Als je zo n reis boekt, kijk je altijd van tevoren wat het wordt. Zo zag ik in november 2014 deze reis, las dat je 12 nachten kampeerde en en een aantal hotel overnachtingen had. Op papier stond dat goed. De tijd dat ik ging was t lekker warm en zo n tent tja dat zou wel meevallen. De praktijk is ietwat anders. Want het ging namelijk regenen. Daar stond ik, samen met mijn kamer/tent genootje Lorreen. Gelukkig had zij jaren gekampeerd. Wist hoe zo n koepel tentje werkte en gaf mij in de zachte regen de commando s en ik volgde ze braaf op. In no time stond de tent. De rest kon het wat mij betreft mooi zelf uitzoeken, ik zou niet helpen. In die natte tent moesten toen nog al onze spullen, rugzak, koffer, schoenen en oh ja wijzelf ook nog. Ik vond het al een toer om er in te komen, circque du soleil had er een nieuw talent bij. Afijn als je dan eindelijk ligt, dan komt het volgende, nachtgoed aan. Dat gaat t handigste liggend, je spant al je buikspieren aan, gooit t lijf in de lucht en hops, pyjama broek is aan. In een toch al niet te grote ruimte. Dan heb ik t nog niet over het idee dat je s nachts er uit moet om te plassen. Want waar hing in het donker ook al weer dat lampje? S morgens is alles heerlijk klam. Het gezamenlijk ontbijt heeft ook wel wat. Niemand had goed geslapen, behalve ikzelf. Als een blok. De zon schijnt, dus prima. Gisterenavond aten we buiten, daar geniet ik dan weer van, tot dat het ging regenen. Maar .... we hebben een partytent, met op strategische plekken wat gaten in het dak. Het lekt, eten met hindernissen. De nacht gaat weer goed, ik slaap super. Hoe gaat het opstaan? Ik zet m'n slippers buiten, gooi de kleddernatte flap van de tent open, ga er achterwaarts uit, zoekend naar de slipper, de kleddernatte flap slaat terug, ik verlies balancerend mijn evenwicht, stap ipv in m'n slippers op een kiezel, worstel met dat kleddernatte ding, en ben er uit. Dan nog je spullen voor het douchen uit de tent. De handdoek, die gisteren in de zon had gedroogd, is weer heerlijk klam. Op het toilet is het luisteren naar het ochtendgekletter van de andere groepsgenootjes. In de hoek zit een spin naar me te loeren, wat is dat beest groot. Hij zit stil dus ik laat hem zitten. De douche is warm, er ligt alleen een halve zandbak op de vloer. Bij de tent gekomen moet die kleddernatte tent worden opgeruimd. Wat een feest. Ontbijt is in de zon, in de buitenlucht. Had ik dit alles willen missen? Absoluut niet en ik heb geen spijt. Maar na deze vakantie moest ik maar niet meer kamperen.
En zo vertrekken we voor nog een laatste blik op de grand Canyon. Vervolgens rijden we door naar Page, hebben onderweg de mooiste uitzichten, wat een land. Er volgt een stop in horse shoe bend. De Colorado river is hier mooi blauw. In de canyon was hij bruin. Dat is, alweer, imponerend. Wat zijn wij mensen toch maar klein. In Page checken we in, in een motel, een bed, een schone douche, airco op de kamer en een wasmachine. De rest van de groep is zwemmen, maar ik vind t prima voor vandaag, even luieren met ruimte om me heen heeft ook wel wat.

  • 09 September 2015 - 07:52

    Robert:

    Tsja, kramperen is dus ook niet alles, wel apart van de regen, ik zat er meestal in dezelfde periode en regen was vrij zeldzaam, hopelijk blijft het voor de rest droog! Enne....volgende keer gewoon lekker motels nemen! :)

  • 09 September 2015 - 09:23

    Raymond:

    Hey Carla, leuke verhalen elke dag. Haha ik zie je al voor me in je campingsmoking. Geniet ervan, dan genieten wij weer van de verhalen. Cu.

  • 09 September 2015 - 09:43

    Olaf:

    Ja hoor je kunt wel net doen alsof je het zwaar hebt met je regenbuitje en het kamperen maar daar trap ik dus mooi niet in. Ik ben nog steeds stik jaloers op je en verwacht op z'n minst dat je met 1 Thunder Egg thuiskomt. :D Leuk om je reisverslag te lezen. Nah eigenlijk niet want ik wordt er alleen maar depressiever van wanneer ik weer bezig ben met al die hopeloze gevallen in Delft. ;-)
    Verleden week ook 5 avonden bezig geweest om een stamboom te maken van de familie van mijn schoonmoeder (dus de helft van de stamboom van mijn vrouw). Mijn schoonmoeder had 22 broers, zussen, zwagers en schoonzussen. Die hebben niet stil gelegen en hebben ook dus weer de nodige kinderen gekregen en deze hebben hetzelfde gedaan en een aantal kinderen daarvan dus ook. Het valt niet mee om rond de 500 namen uit te typen, uit te printen, op uitgeknipte gekleurde kaartjes te plakken en dat op de juiste wijze op rollen behang papier te plakken. Het wordt vooral leuk wanneer je vrouw dan de volgorde van ooms en tantes door elkaar haalt waardoor we dus 2x opnieuw moesten beginnen. Niet helemaal vanaf het begin hoor. Alleen maar de kaartjes voorzichtig van de behangrol afhalen en daarna opnieuw plakken. Maar de familie reünie was leuk en de stamboom werd heel vaak bekeken.
    Mijn oudste zoon is verleden week meerderjarig geworden. Mijn dreigement dat ik hem op zijn 18e de deur uit zou schoppen, met een tent en een winkelwagentje voor zijn spullen, heb ik maar niet uitgevoerd. Ja ik weet het ik lijk wel een keiharde gozer maar ben eigenlijk maar een watje. :D
    Gisteren voor het eerst begonnen bij de Lapidaristenclub. Ben begonnen met het bewerken van een plakje Thunder Egg. (Is een soort agaat knol.) Ik hoop er een mooie hanger van te maken. Merk wel dat ik een nieuwe bril moet aanschaffen want het scherp zien van dichtbij is bepaald niet meer optimaal. Ach ja de leeftijd hè.
    Zo ik heb je genoeg verveeld met mijn (vooral niet) interessante avonturen. Ik ga nu mijn volwassen zoon uit bed gooien want hij moet naar school.
    Doei doei
    Olaf

  • 09 September 2015 - 16:06

    Martin:

    Geweldige verhalen hoor. Ik mis alleen de beelden. Misschien kun je eens een filmpje maken van dat ochtendritueel met die natte tentflap :-) Leuk voor een later moment :-) hahaha
    Super om alles zo te lezen! Blijf ons vooral stalken met deze mooie verhalen! Geniet!

  • 09 September 2015 - 20:02

    Jack Tukker:

    Na mijn laatste zakdoekje om de tranen van het lachen weg te poetsen ben ik nu in staat om wat te typen. Goedendag... Het is maar goed dat ik het niet live zie want ik bleef er zowat in van het lachen. Wat dat betreft mag je van ons blijven camperen. Ga je nog naar antilope canyon? Je had het er wel over. Hopelijk regent het dan niet want het is prachtig. Een remedie tegen chinezen heb je al dus dat gaat goedkomen. Hopelijk betr weer daar. Wij weten ook niet beter dan dat het schitterend weer is. We kijken uit naar je volgende verhaal!
    Groetjes van ons Jack en Annemarie

  • 10 September 2015 - 15:39

    GJF:

    Carla,

    Net al je verslagen verlezen. Zo kort nog weg en nu al zoveel mooie herinneringen. Bij het laatste verhaal heb ik enorm gelachen fantastische. Geniet van je vakantie en blijf verhalen schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Page

Carla

24 daagde rondreis door Zuid Afrika

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 25924

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 13 Oktober 2018

Rondreis Zuid Afrika

03 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis West Amerika

13 Februari 2014 - 12 Maart 2014

28 daagse groepsrondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: