Ff klaar mee:-) - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van Carla - WaarBenJij.nu Ff klaar mee:-) - Reisverslag uit Yosemite Lakes, Verenigde Staten van Carla - WaarBenJij.nu

Ff klaar mee:-)

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 September 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Lakes

Dit wordt de langste reisdag. 7 uur in het busje. We rijden door death valley. De gemiddelde temperatuur is hier 40 graden. Het is hier werkelijk doods en dor. Maar wat een landschap, ongelofelijk. We zien zout velden. Bijzonder. Aan diversiteit in landschappen ontbreekt het hier niet. Zo zien we onderweg nog drie steenbokken! Flora en fauna zijn zo anders dan wij gewend zijn. Aan het eind van de middag zetten we onze kleddernatte tent op, die in de zon lekker snel droogt. We staan op gras, dat scheelt aanzienlijk met het hameren van de haringen. Overigens moet 1 van de mannelijke groepsleden dat met twee handen doen, als de grond wat stenig is. We kunnen even rustig zitten, ondertussen koken diegenen die moeten koken. We hebben een corvee lijst. Dat is maar goed ook, anders deden een aantal helemaal niets ivm angst voor vieze handen of afbrekende nagels. Helpen uitpakken van koffers is een voorbeeld, dat doen steeds twee dezelfden. Gisteren hielp ik mee en dan sta ik daar met 20 kilo en dan pakt niemand dat aan. Geeft niet, ik laat het gewoon vallen. Samenwerken is niet besteed aan deze groep. Lastig voor mij, ik ben er zo aan gewend. Laat me weer inzien hoe makkelijk dienders zijn, als er doorgepakt moet worden. Na het eten duiken we onze dan nog warme tent in. Halverwege de nacht moet ook ik m'n slaapzak over m'n oren trekken, t is ernstig afgekoeld. Als ik s morgens wakker word, lig ik naast een eskimo:-)) m'n tent maatje heeft niet zo n warme slaapzak. Ik vind haar verstopt tussen lagen fleece:-). Gelukkig is de douche lekker warm.
En als laatste geef ik nog een voorbeeld: 1 van de dames is de laatste met de koffer, alles is al ingepakt. Ze zet m neer en zegt:"dat doet 1 vd mannen wel voor me". Alleen de toon is niet goed. Dus de koffer blijft staan. Dan til ik m r wel in. Gelukkig kan ik me afsluiten voor geneuzel en hebben lorreine en ik erg veel lol en geniet ik van alles wat ik zie. Daar komt bij, ik werd met goed nieuws gewekt. De starbucks smaakte vandaag dubbel lekker. Top nieuws! Nu onderweg naar onze laatste tentstop, yosemite valley!

  • 19 September 2015 - 20:56

    Jack Tukker:

    hoi hoi
    toch leuk zo je verhalen en ervaringen te lezen. Ze lijken zo op die van ons. Je blijft je verbazen over de belachelijkheid van alles in Las Vegas tot de schitterende en steeds weer veranderende landschappen. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een van de mooiste stukken op aarde is. Veel plezier in Yosemite want ook daar ga je je weer verbazen.
    Groetjes uit een koud Zuid Afrika ( ja dat lees je goed. VAnochtend met 4 lagen kleding, handschoenen en een muts hihi)

  • 19 September 2015 - 20:57

    Jack Tukker:

    oh ja en ik prijs je doorzetting... Wat mij betreft stond die koffer er nog steeds...

  • 20 September 2015 - 11:30

    Robert:

    Yosemite is geweldig, en wie weet wie je daar nog tegen komt....volgende keer gewoon lekker individueel op pad?? :)))

  • 20 September 2015 - 15:57

    Theo Dykhuizen:

    Carla, zojuist al je verhalen gelezen. Je bent weer een mooie reis aan het maken en moet zelfs wat ontberingen :)) doorstaan. Je maakt Rieky en mij door je verslagen weer wat enthousiaster voor de VS. Geniet maar lekker verder en .....niet teveel aan je werk denken!! Groetjes van Theo.

  • 20 September 2015 - 22:37

    Mandy :

    Wat kan je toch heerlijk vertellen! Veel plezier x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yosemite Lakes

Carla

24 daagde rondreis door Zuid Afrika

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 25845

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 13 Oktober 2018

Rondreis Zuid Afrika

03 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis West Amerika

13 Februari 2014 - 12 Maart 2014

28 daagse groepsrondreis Nieuw Zeeland

Landen bezocht: